We nemen nieuwe patiënten aan.

Openingstijden: 8:30 - 16:30

Bij klacht eerst regeling mondzorg doorlopen

Home » Nieuws » Bij klacht eerst regeling mondzorg doorlopen

Patiënten moeten bij een klacht of geschil eerst de klachtenregeling van de mondzorgverlener doorlopen. Dat schrijven de beroepsorganisaties in de mondzorg gezamenlijk in reactie op het wetsvoorstel kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg. Pas na het doorlopen van deze regeling wendt een patiënt zich tot de geschilleninstantie van de overheid. Een geschilleninstantie neemt dan ook alleen geschillen in behandeling waarover de mondzorgverlener zich eerst heeft uitgesproken.
De huidige klachtenregelingen in de mondzorg komen al tegemoet aan het uitgangspunt in de wet om geschillen zo dicht mogelijk bij de bron en in overleg op te lossen. Deze klachtenregelingen laten zien dat klachten vaak in bemiddeling kunnen worden opgelost. Een eventueel rechtstreekse gang naar de geschilleninstantie leidt volgens de beroepsorganisaties tot onduidelijkheid.

Bron: KNMT, Dienstverlening, 19-09-2014

Over ons

Wilt u meer weten over Tandartspraktijk Leder? Lees meer...

Tarieven en betaling

Informatie over onze tarieven en betalingen vindt u hier >>

Huisregels

Wij willen onze cliënten vriendelijk vragen onze huisregels te respecteren Lees meer...

Contact & Route

Praktijkadres, contactinformatie, openingstijden en een routeplanner vindt u hier >>
Designed by WiseDesigner
Bezoek ons pagina op Facebook
Hello. Add your message here.