Tarieven en betaling

Tarieven en betaling

De geldende tarieven vindt u hier.

 

De tarieven zijn geldig per kalenderjaar. Alle tarieven op deze lijst zijn onder voorbehoud van fouten en/ of wijzigen. De techniek- en/ of materiaalkosten zijn een indicatie en zullen per individuele begroting (kosteninzicht) worden gemaakt. U ontvangt een dergelijke begroting automatisch voor behandelingen die hoger uitvallen dan € 250. Deze begroting zal in de meeste gevallen direct worden opgesteld, zodat u deze na uw afspraak  in ontvangst kunt nemen. Betreft het een meer complexe behandeling, dan vergt het opstellen van een begroting langere tijd en sturen wij u deze binnen 2 – 3 werkdagen per post of email toe. Indien u akkoord geeft op de begroting zullen wij met de desbetreffende behandeling starten.

 

Onze voorkeur gaat uit naar directe betaling aan de receptie d.m.v. pinnen of contant. Bent u niet in de gelegenheid om direct af te rekenen, dan kunnen wij de factuur doorsturen naar Infomedics.

 

Uw facturen

Tandartspraktijk Leder stuurt de facturen na uw consult/behandeling door naar ons factoring bedrijf Infomedics. (klik voor meer informatie hier)

1.    Infomedics declareert de nota rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar  indien deze een contract heeft afgesloten met Infomedics.
2.    U ontvangt dan alleen een (rest)nota voor kosten die niet bij uw zorgverzekeraar gedeclareerd kunnen worden.
3.    Indien uw zorgverzekeraar geen contract heeft met Infomedics dient u de nota zelf bij uw zorgverzekeraar in te dienen.
4.    Indien u uw nota niet via Infomedics wilt ontvangen  bestaat de mogelijkheid om deze direct na de behandeling of het consult aan de receptie te betalen.
5.    Heeft u vragen over uw factuur, neem dan contact op met Infomedics via telefoonnummer 036 – 20 31 900. Openingstijden: maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur. U kunt ook terecht op de website https://www.infomedics.nl/

 

U bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig betalen van uw factuur, evenals het doorgeven van adreswijzigingen. Indien wij van Infomedics de melding ontvangen dat u door het in gebreke blijven van betalingen van uw factuur bij de deurwaarder terechtkomt, dan kunt u in de toekomst nog wel behandeld worden. U dient echter de factuur van het consult of behandeling op dat moment direct te betalen bij de receptie.

U wordt hiervan bij het maken van de afspraak op de hoogte gebracht. Wilt u weten wat u vergoed krijgt voor een specifieke behandeling, dan kunt u altijd een begroting vragen aan uw tandarts, zodat u dit na kunt vragen bij uw  zorgverzekeraar.

U bent van harte welkom bij Tandartspraktijk Leder!